Vårt löfte för ett ansvarsfullt sortiment
Vi erbjuder våra kunder högkvalitativa produkter till de allra lägsta priserna. Tack vara det kan miljoner människor köpa mer än bara de allra nödvändigaste varorna, och det återspeglar vår önskan om att bidra till högre livskvalitet för våra kunder och deras familjer.
Lidl erbjuder sina kunder valfrihet. Vårt sortiment inom food och nonfood omfattar cirka 4019 varor som tillhör Lidls egna varumärken och som endast går att köpa hos Lidl. Bland dessa finns 263 ekologiska produkter, 923 Fairtrade-produkter och många varor från lokala producenter. I vårt sortiment finns naturligtvis även produkter som uppfyller speciella krav vad gäller näring och intoleranser, till exempel veganska och glutenfria livsmedel.
Dessutom har vi många säsongsprodukter och kampanjartiklar eftersom vi alltid strävar efter att erbjuda våra kunder mångfald.
Kvalitetspolicy
- Vi sätter produktsäkerheten i främsta rummet och kompromissar aldrig.
- Vi förbättrar ständigt kvaliteten på våra produkter, tjänster och arbetsmetoder.
- Vi tar ekonomiskt, socialt och miljömässigt ansvar och främjar rättvis handel och hållbar utveckling inom värdekedjan.
- Vi tar hänsyn till den rättsliga och sociala utvecklingen när vi definierar våra kriterier för ett säkert, hållbart, rättvist och hälsosamt sortiment.
- Vi arbetar effektivt utifrån enkla och tydliga riktlinjer.
- Vi stöder på ett rättvist och respektfullt sätt våra affärspartner i deras arbete med att förbättra kvaliteten på varor och tjänster.
- Vi som medarbetare strävar alltid efter att leva upp till kundernas högt ställda kvalitetskrav.