Som ett företag inom dagligvaruhandeln i Sverige och i 30 andra länder, både i och utanför Europa, har vår verksamhet global räckvidd. Därmed utgör den också en påverkan på vår omvärld, och med det följer ett ansvar.
Ansvarstagande för oss innebär att prioritera morgondagens frågor redan idag. Med blicken riktad mot hela värdekedjan ser vi till att kontinuerligt sätta människor och planeten i fokus, och bidra till en mer hållbar konsumtion.
”Gör framtiden godare” är en princip som ska genomsyra vårt löfte: Att erbjuda våra kunder ett varierat sortiment av högsta kvalitet till branschens bästa pris, varje dag.
Vår strategi grundar sig i tre områden: ”Bra för planeten”, ”Bra för människan” och ”Bra för dig”.
Inom dessa områden har vi definierat sex tydliga fokusteman med tillhörande mätbara mål: ”Bekämpa klimatförändringarna”, ”Skydda biologisk mångfald”, ”Spara resurser”, ”Agera rättvist”, ”Främja hälsa” och ”Föra dialog”.